Cerca les 8 diferències

Procuro anar a caminar de tant en tant i, un dels camins que m’agradava fer i encara faig de tant en tant és el que va de Vic cap a la Guixa tot resseguint la ribera del riu Mèder. Ja vaig escriure sobre aquest camí a l’octubre del 2009, aleshores, per manifestar el meu desacord en la manera com sabien fet les coses.

Passats quasi un parell d’anys, lamento haver de tornar a denunciar el mateix. Adjunto unes fotos perquè en cerqueu les 8 diferències. Dono fe que són els mateixos llocs. La primera parella és del pou de glaç; la segona és de la ribera del riu. Em ambdós casos teniu el que havia de ser i el que és avui.






Segons llegeixo, la notícia que llegia aleshores era ”la recuperació d’aquest bosc autòcton en aquest espai, que s’ha anat perdent a causa de la presència de quantitat d'horts a la llera no autoritzats. La recuperació del bosc ha de permetre millorar les condicions de l'ecosistema fluvial, generar hàbitats per facilitar la presència de fauna autòctona, millorar la qualitat de les aigües del riu i disminuir la càrrega de nutrients, així com facilitar l'accés a la ciutadania per tal que pugui conèixer aquest nou espai”.

Doncs aquí en tenim el resultat. Hi ha un camí més ample per anar a passejar; això és cert. També han posat cartells informatius de la fauna i flora i bancs per asseure’s. Però fet i deixat estar. És una pena. Continuo pensant que si els horts no estaven autoritzats era un contratemps, però d’altres municipis han dut a terme polítiques amb molt millors resultats. Un bon exemple, Manlleu i Torelló.

Quant a la faula, un altre dia vaig trobar la mateixa serp que havia vist fa temps i, en comptes de llúdrigues, vaig descobrir que eren visions americans gràcies a unes fotos que va fer un lector i un mitjà les va publicar.

Comentaris